Stichting Toekenningen

Stichting Toekenningen beheert namens de Universiteit van Amsterdam het fonds ‘Overige Studentenzaken’. Dit is een fonds waarop zowel studentenverenigingen als studieverenigingen van de UvA aanspraak kunnen maken bij tal van initiatieven. Denk hierbij onder andere aan theaterstukken, debatten, exposities, sportwedstrijden en congressen. Daarnaast is Stichting Toekenningen er ook om nieuwe verenigingen op weg te helpen door middel van het subsidiëren van de oprichtingskosten. Het doel van Stichtingen Toekenningen is hiermee om de vele verenigingen die studerend Amsterdam rijk is te helpen ontplooien om zo de studenten te helpen in de ontwikkelingen van zowel hun organisatorische capaciteiten als wel het toegankelijk maken van cultuur, kennis en sport buiten de collegebanken. Kortom: Stichting Toekenningen staat voor “het verbreden, verdiepen en verrijken van het leven van de Amsterdamse student door middel van het verstrekken van subsidies ten behoeve van initiatieven van zowel de individuele student alsmede studenten- en studieverenigingen.

Bestuur

Het bestuur bestaat vanaf september 2017 uit Daniëlle Kastermans (Secretaris), Noortje van Leeuwen (Voorzitter) en Matthias van Scherpenzeel (Penningmeester).

In het voorjaar van 2018 zullen wij weer op zoek gaan naar een nieuw bestuur.